VoIP telefonie

Snel en voordelig dankzij VoIP

Onder de naam Managed Voice bieden wij het innovatieve VoIP (Voice over Internet Protocol) aan. Dit is bellen via het internet via een telefooncentrale in de Cloud, ook wel hosted VoIP genoemd. Voor een vaste vergoeding per werkplek beschik je over een hypermoderne, virtuele telefooncentrale die je zowel dagelijks als ook maandelijks kunt aanpassen. Het instellen van een automatische receptioniste behoort ook tot de mogelijkheden. En dit alles zonder dat je hoeft te investeren in centrale telefonieapparatuur. Ook verminderen je gespreks- en abonnementskosten. Je belt dan ook veel voordeliger dan bij analoge of digitale telefonie. Daarnaast is de gesprekskwaliteit veel beter.

Vraag meer informatie aan

Het gebruik van VoIP

Vanwege de vele zakelijke voordelen die het oplevert, wordt het vooral als zakelijke telefonie dienst gebruikt. Zo heb je bijvoorbeeld minder kabels in je bedrijfspand nodig, omdat je de VoIP telefoon op een poort aansluit. Ook kun je onbeperkt telefoneren over één netwerkverbinding. Je gebruikt namelijk IP adressen zodat je overal kunt bellen waar je internetverbinding hebt. Daarnaast is het schaalbaar. Dit betekent dat je de draadloze telefoonverbinding eenvoudig kunt uitbreiden in geval van verhuizing of groei van je bedrijf.

 

Wat zijn de voordelen van VoIP Telefonie?

  • Met een VoIP telefoon ben je altijd op hetzelfde nummer bereikbaar, waar je je ook bevindt. Je krijgt een vast nummer die je ook mobiel kunt gebruiken.
  • Je beschikt altijd over de nieuwste telecom- en ICT-faciliteiten.
  • Het is schaalbaar. Bij uitbreiding van je bedrijf kun je snel extra capaciteit krijgen, zowel tijdelijk als permanent. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt.
  • VoIP bellen is kostenbesparend. Bij meerdere vestigingen van je bedrijf koppelt VoIP deze vestigingen namelijk aan elkaar waardoor er één telefonienetwerk ontstaat. Onderlinge telefoongesprekken ziet VoIP als intern en zijn gratis. Alle vestigingen bellen via dezelfde externe telefooncentrale. Je hebt dan ook maar een telefooncentrale nodig.
  • Het VoIP-platform dat wij gebruiken, is verdeeld over vier diverse datacenters. Daarnaast waken technische specialisten 24/7 over jouw telefoondiensten. Het is dan ook zeer betrouwbaar.

Wat gebeurd er bij een internetstoring? Blijf ik telefonische bereikbaar?

Als jouw internetverbinding op locatie wegvalt vanwege een storing, ben je in eerste instantie telefonisch niet bereikbaar. VoIP telefonie is namelijk gekoppeld aan een werkende internetverbinding. Wij leiden echter het VoIP verkeer vanaf de server om naar een mobiele telefoon, zodat je telefonisch toch bereikbaar blijft.

Diensten